Σειρά στοχευμένων webinars για την προβολή της Ελλάδας ως βιώσιμου τουριστικού προορισμού (sustainable destination) και προορισμού μοναδικών εμπειριών στις αγορές των Κάτω Χωρών, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σκανδιναβίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας, διοργάνωσε από τις 3 έως τις 12 Μαΐου η Υπηρεσία ΕΟΤ Κάτω Χωρών για τα μέλη της European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations (ECTAA).
Στα webinars, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για βιώσιμη ανάπτυξη και επιτάχυνση του πράσινου μετασχηματισμού του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα, συμμετείχαν travel agents από την Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, την Σουηδία, την Νορβηγία, την Φινλανδία, την Δανία, την Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.
Στιγμιότυπο από το webinar της Υπηρεσίας ΕΟΤ Κάτω Χωρών, με αντικείμενο τον τουρισμό οικογενειών και τα summer camps στην Εύβοια.
Σε κάθε webinar παρουσιάστηκαν, εκτός από την κοινή θεματική του βιώσιμου τουρισμού στην Ελλάδα μέσω καλών πρακτικών, οι ξεχωριστές εμπειρίες που προσφέρονται στους επισκέπτες και αναδεικνύουν τη διαφοροποίηση και την πολυθεματικότητα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Συντονιστές ήταν οι προϊστάμενοι των Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού, Αθηνά Σπακουρή (ΕΟΤ Κάτω Χωρών), Ελένη Σκαρβέλη (ΕΟΤ Μεγάλης Βρετανίας & Ιρλανδίας), Παύλος Μούρμας (ΕΟΤ Σκανδιναβίας), Νικολέττα Λεκανίδη (ΕΟΤ Γερμανίας) και Βίλυ Σκαλτσή (ΕΟΤ Αυστρίας), καθώς και ο Γενικός Δ/ντης της ECTAA, Εric Dressin, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος της fedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης.
Παρουσίαση Αστυπάλαιας, Κω, Εύβοιας, Λήμνου, Νάξου και Κρήτης
Το πρώτο μέρος των θεματικών προβλήθηκε η Αστυπάλαια από τον δήμαρχο του νησιού, Νίκο Κομηνέα, ως μοναδικό παράδειγμα (case study) βιώσιμου προορισμού που αναδεικνύει το φυσικό, πολιτιστικό και ανθρώπινο περιβάλλον, κάνοντας το πρώτο βήμα σε ένα πιο «πράσινο μέλλον». Ο κος Κομηνέας αναφέρθηκε στη συνεργασία με τη Volkswagen Group που θα επιτρέψει μέχρι το 2022, να καλυφθούν οι ανάγκες του νησιού με χρήση πράσινης ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών, επισημαίνοντας: «Το όραμά μας είναι να μετασχηματίσουμε τις υποδομές και την οικονομία της Αστυπάλαιας σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας και της κυκλικότητας, καθώς και με την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών». Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, παρουσίασε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης, Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας και Κοινωνικής Υπευθυνότητας.
Ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, Ν. Κομηνέας, παρουσιάζει το νησί ως μοναδικό παράδειγμα βιώσιμου προορισμού.
Στο δεύτερο μέρος των θεματικών, που αφορούσε τον βιωματικό τουρισμό ή τουρισμό εμπειριών, αναγνωρίζοντας τη σημασία της σύνδεσης της τουριστικής εμπειρίας με την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, τη μεταποίηση, τους ανθρώπους της αγοράς, δόθηκε έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, ώστε να αναδειχθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν που δημιουργεί και προστιθέμενη αξία για την χώρα.
Ο ιδρυτής της εταιρείας MBike Events and Digital, Σπύρος Παπαγεωργίου, παρουσίασε στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας & Ιρλανδίας το νησί της Κω και τις δυνατότητες που προσφέρει στο ποδηλατικό τουρισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, καθώς η Κως διαθέτει στους επισκέπτες 6.500 ποδήλατα προς ενοικίαση, αναδεικνύεται και cycling hub προορισμός για τα γειτονικά νησιά.
Από την παρουσίαση της Κω στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας, ως προορισμού ποδηλατικού τουρισμού.
O συνιδρυτής της εταιρείας Joysters, Νίκος Ραχωβίτης, παρουσίασε στις αγορές της Ολλανδίας, του Βελγίου και του Λουξεμβούργου τον τουρισμό οικογενειών και τα summer camps στην Εύβοια για νέους που προσφέρουν μία διαφορετική μορφή προσέγγισης του ελληνικού πολιτισμού και της φύσης.
Οι αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου, Στέλιο Μάντζαρη, για τις δυνατότητες που προσφέρει το νησί στους λάτρεις των extreme watersports, ενώ ο σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης και επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Δημήτρης Κούτουλας, παρουσίασε την Νάξο και την πληθώρα δραστηριοτήτων που προσφέρει, επισημαίνοντας και την αύξηση των activity providers που οδηγούν στον εμπλουτισμό της τουριστικής αγοράς. Όπως σημείωσε «η Ελλάδα είναι συχνά μονοδιάστατος προορισμός στην αντίληψη των επισκεπτών, αλλά πλέον καλύπτει ευρύ φάσμα ειδικών ενδιαφερόντων».
Κατά τη διάρκεια του webinar για τις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας σχετικά με τις δυνατότητες τουρισμού δραστηριοτήτων που προσφέρουν η Λήμνος και η Νάξος.
Τέλος, το webinar που αφορούσε τις αγορές των σκανδιναβικών χωρών επικεντρώθηκε στο γκολφ ως μορφή οικολογικού τουρισμού, με τον γενικό διευθυντή του «Crete Golf Club», Νίκο Σωτηρόπουλο, να παρουσιάζει την Κρήτη ως case study.
Οι προοπτικές ανάπτυξης του γκολφ στην Κρήτη εξετάστηκαν διεξοδικά στο webinar για τις σκανδιναβικές χώρες.
Διεθνείς συναντήσεις της ECTAA στην Ελλάδα
Η συνεργασία ΕΟΤ και ECTAA θα συνεχιστεί και την επόμενη περίοδο, με τη διοργάνωση δύο μεγάλων διεθνών συναντήσεων που φέρνουν τη χώρα μας στο διεθνές προσκήνιο. Συγκεκριμένα, τον προσεχή Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η ετήσια συνάντηση του ΔΣ της Ένωσης, ενώ τον Νοέμβριο του 2022 θα διεξαχθεί στα Χανιά η συνάντηση του β’ εξαμήνου (Semi-Annual Meeting) για τα μέλη της ECTAA.
Σημειώνεται τέλος, ότι κάθε μήνα, μέσω της ιστοσελίδας της ECTAA, προβάλλεται μία διαφορετική περιοχή της Ελλάδας με τον Μάιο να είναι αφιερωμένος στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Info
Τα video των webinars είναι διαθέσιμα, εδώ