01/03/2022 – Β. Κικίλιας: Χαράσσουμε τη στρατηγική μας αναλύοντας τα δεδομένα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα

01/03/2022 – Β. Κικίλιας: Χαράσσουμε τη στρατηγική μας αναλύοντας τα δεδομένα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα


01/03/2022 – Β. Κικίλιας: Χαράσσουμε τη στρατηγική μας αναλύοντας τα δεδομένα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα

Σημεία συνέντευξης Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στην εκπομπή «Αντιθέσεις» του ACTION24 και στο δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη

 

 

50.000 θέσεις εργασίας στον Τουρισμό θα μπορούσαν να καλυφθούν από ομογενείς μας ή Ουκρανούς πρόσφυγες

 

Εξελίσσεται μια ανθρωπιστική κρίση στην Ουκρανία. Βλέπουμε συγκλονιστικές εικόνες. Άμαχο πληθυσμό, παιδιά, γυναίκες, ηλικιωμένους πολίτες. Μικρά παιδάκια από ογκολογικά νοσοκομεία στα υπόγεια πολυκατοικιών και σε καταφύγια, γυναίκες παίρνουν παιδιά άλλων οικογενειών στα σύνορα προκειμένου να περάσουν με ασφάλεια. Βλέπετε ήδη εικόνες από την Πολωνία και τη Ρουμανία.

Υπάρχει αλληλεγγύη και ανθρωπισμός στην Ελλάδα. Ανακοίνωσα, μετά από συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ότι δεχόμαστε και θα δεχθούμε Έλληνες ομογενείς ή Ουκρανούς πρόσφυγες στη χώρα. Έχουμε πάνω από 150.000 ομογενείς στην Ουκρανία, στην Μαριούπολη, στην Οδησσό. Υπάρχει μέριμνα και για την φροντίδα και για την περίθαλψη των ανθρώπων αυτών, αλλά ενδεχομένως και για θέσεις εργασίας, εκεί που υπάρχει ανάγκη.

Με βάση τη ραγδαία ανάπτυξη  που έχει το τουριστικό προϊόν στη χώρα και σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, γεννήθηκε η ανάγκη για επιπλέον 50.000 θέσεις εργασίας. Αυτές δεν καλύφθηκαν πέρυσι από το ελληνικό εργατικό δυναμικό, οπότε αυτές οι θέσεις εργασίας, ενδεχομένως θα μπορούσαν να καλυφθούν από, ομογενείς μας ή Ουκρανούς πρόσφυγες, αν αυτοί έρθουν στην Ελλάδα για να μείνουν.

Η διαδικασία προβλέπεται στο Π.Δ. του 2006, άρθρο 80 και θα επαναβεβαιωθεί από όλους τους Υπουργούς Εσωτερικών και Μετανάστευσης την Πέμπτη στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Προβλέπει την αμνηστία, τη φροντίδα των προσφύγων και τις εργασιακές σχέσεις με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο και τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

 

 

Χαράσσουμε τη στρατηγική μας αναλύοντας τα δεδομένα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα

 

Καταρχάς, όπως σε κάθε κρίση, δεν κάνω και δεν θα κάνω προβλέψεις. Με βάση τα στοιχεία τα οποία συλλέγουμε, με ψυχραιμία και νηφαλιότητα θα χαράξουμε τη στρατηγική μας και την τακτική μας προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό.

Προφανώς είναι no-fly ζώνη όλη η Ευρώπη για τις πτήσεις από τη Ρωσία για 3 μήνες, μέχρι τις 28 Μαΐου. Και βεβαίως υπάρχουν και οι οικονομικές και ενεργειακές επιπτώσεις, η ακρίβεια. Όλα αυτά επηρεάζουν έναν ευαίσθητο τομέα, όπως είναι ο τουρισμός.

Όμως, μαζί με όλα αυτά υπάρχει παγκοσμίως μία τεράστια ζήτηση για τη χώρα μας. Είναι νούμερο 5 brand στον κόσμο το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Βλέπουμε μέχρι τώρα από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε, μια πολύ μεγάλη ζήτηση και πρέπει όντως να αποτιμήσουμε τι θα σημαίνει αυτό για την ρωσική και την ουκρανική αγορά.

Να θυμίσω ταυτόχρονα ότι υπάρχουν ισχυρές αγορές που δεν τις είχαμε πέρυσι και πρόπερσι. Στις 7 Μαρτίου έχουμε την πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ. Και μιλάμε για 9 πτήσεις την ημέρα από τον Απρίλιο και μετά.

Στις 2 Απριλίου είναι η πρώτη απευθείας πτήση από τον Καναδά. Είναι άλλη μια μεγάλη αγορά την οποία ενισχύουμε. Και αυτό το οποίο δεν είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια ήταν η Αυστραλία, που ήταν κλειστή. Ο Πρέσβης της Αυστραλίας στην Ελλάδα μου διεμήνυσε ότι το 2022 θα είναι η καλύτερη χρονιά που υπήρξε ποτέ και από τους ομογενείς που θέλουν να έρθουν και από τους τουρίστες.

Μένει να δούμε μέχρι το καλοκαίρι πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες. Ελπίζω και εύχομαι αυτή η απίστευτη εισβολή και ο πόλεμος στην Ουκρανία να μη διαρκέσουν άλλο. Ελπίζω να βρεθεί λύση διπλωματική. Προέχουν όλων η ειρήνη και η κατάπαυση του πυρός.

Εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας προκύπτουν από τον τουρισμό. Υπάρχουν τεράστιες αγορές σε όλο τον πλανήτη με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα και πολύ μεγάλη ανάγκη του μέσου πολίτη να ταξιδέψει και να ξοδέψει, μετά από μία συγκλονιστική πίεση δύο χρόνων που μείναμε στα σπίτια μας.

Θα συνεχίσουμε να προμοτάρουμε και να δίνουμε εικόνες και μέσα από τον ΕΟΤ, στον οποίο κάνουμε πλέον καμπάνια παγκοσμίως 12 μήνες το χρόνο, για το city break, για τους χειμερινούς και θερινούς προορισμούς.

Η καμπάνια που βγάλαμε για το greekend, δηλαδή το weekend στην Ελλάδα, έγινε viral, είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. Όμως όλα αυτά πλέον μπαίνουν υπό το πρίσμα της πολύ μεγάλης κρίσης που αντιμετωπίζει η Ευρώπη.

Φυσικά το παγκόσμιο πλαίσιο είναι ασταθές. Υπάρχουν κυρώσεις αυτή τη στιγμή από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τη Ρωσία. Επαναλαμβάνω ότι είναι πολύ νωρίς να πει κανείς πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Για αυτό και εμείς οφείλουμε να κάνουμε σενάρια και να μπορούμε να συνυπολογίσουμε όλες τις παραμέτρους, έτσι ώστε να μπορούμε να προετοιμαστούμε για την πίεση που θα δεχθούμε σε αυτό το κομμάτι που έχει να κάνει με τον τουρισμό από τη Ρωσία.

Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν και δουλεύουμε για αυτό μέρα και νύχτα, έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας.

 

 

Πρωτίστης σημασίας τα εθνικά μας θέματα και η ενίσχυση της άμυνας της χώρας

 

Αποδεικνύεται ότι εδώ στη γειτονιά μας που είναι πάρα πολύ ευαίσθητη, δύσκολη και επικίνδυνη, οι αποφάσεις που παίρνονται με βάση το εθνικό συμφέρον, με βάση και την ευρωπαϊκή μας οικογένεια, πρέπει να ζυγίζονται με πολύ μεγάλη προσοχή.

Τα εθνικά θέματα είναι πρώτιστης σημασίας. Οι εξοπλισμοί με βάση τις εισηγήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης επίσης και επιβεβαιώνεται από τα γεγονότα. Ο Πρωθυπουργός της χώρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προχώρησε μετά από πολλά χρόνια σε ενίσχυση επί της άμυνας της χώρας.

 

 

Η υγειονομική ασφάλεια θα είναι και φέτος η πρώτη προϋπόθεση για τους ταξιδιώτες

 

Έχουμε δυστυχώς μία σειρά από τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα και ο πλανήτης ολόκληρος τα τελευταία χρόνια.

Ξεκίνησε με μια παγκόσμια κρίση δημόσιας υγείας, η οποία ταλάνισε τον πλανήτη και της οποίας τις επιπτώσεις ζούμε ακόμα.

Νομίζω ότι η χώρα άντεξε, rebrandαρε τον εαυτό της στο εξωτερικό με τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κρίση της πανδημίας και αυτό μπόρεσε να δώσει και προστιθέμενη αξία και στον τουρισμό. Χτίσαμε το brand της χώρας και την αξιοπιστία της πάνω στην υγειονομική ασφάλεια, ειδικά στις πρώτες φάσεις της πανδημίας.

Και φέτος, η νούμερο ένα προϋπόθεση για να ταξιδέψει κάποιος εξακολουθεί να είναι η ασφάλεια. Mε το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό Covid των χωρών αυτών που είναι συμβατές με αυτό, συν την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία για να ταξιδέψει κανείς στην Ελλάδα δεν χρειάζεται πλέον να κάνει τεστ. Άρα μένει μόνο στους ανεμβολίαστους να έχουν τεστ προκειμένου να μπορέσουν να ταξιδέψουν στη χώρα.

Συζητάμε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και σε ό,τι έχει να κάνει με το PLF και με τα ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα σε ξενοδοχεία, σε καταλύματα, στην κρουαζιέρα..

Θα ανακοινωθούν μέτρα τις επόμενες μέρες που θα ισχύσουν από τις 15 Μαρτίου. Τα βήματα που κάνουμε είναι προσεκτικά, λελογισμένα και κρατώντας την ισορροπία της υγειονομικής ασφάλειας και φροντίδας και φυσικά τη διευκόλυνση του ταξιδιώτη να φτάσει στη χώρα μας.