10/08/2022 – Σοφία Ζαχαράκη: «Σπουδές στους ειδικούς του τουρισμού – Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα δημόσια ΙΕΚ, με δύο νέες ειδικότητες κατάρτισης»

10/08/2022 – Σοφία Ζαχαράκη: «Σπουδές στους ειδικούς του τουρισμού – Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα δημόσια ΙΕΚ, με δύο νέες ειδικότητες κατάρτισης»


10/08/2022 – Σοφία Ζαχαράκη: «Σπουδές στους ειδικούς του τουρισμού – Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα δημόσια ΙΕΚ, με δύο νέες ειδικότητες κατάρτισης»

Ξεκινά τη Δευτέρα 22 Αυγούστου 2022, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) Τουρισμού, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

 

 

Οι αιτήσεις αφορούν στην κάλυψη 914 θέσεων στα οκτώ δημόσια ΙΕΚ Τουρισμού σε Ανάβυσσο Αττικής, Περαία Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο Κρήτης, Κέρκυρα, Ρόδο, Άργος, Γαλαξίδι και Αλεξανδρούπολη, στις εξής ειδικότητες: α) στέλεχος μονάδων φιλοξενίας, β) τεχνικός μαγειρικής τέχνης – αρχιμάγειρας (chef), γ) τεχνικός αρτοποιός – ζαχαροπλαστικής, δ) στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα του τουρισμού.

 

 

Παράλληλα, με απόφαση της Υφυπουργού Τουρισμού αρμόδιας για την Τουριστική Εκπαίδευση, Σοφίας Ζαχαράκη, ιδρύονται -για πρώτη φορά- δύο νέες πειραματικές ειδικότητες κατάρτισης στο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης: α) για στελέχη επιχειρήσεων φιλοξενίας, με εξειδίκευση στον τομέα διοίκησης δωματίων και β) για στελέχη ταξιδιωτικών και τουριστικών επιχειρήσεων.

 

 

Με τα δύο νέα αυτά τμήματα, το Υπουργείο Τουρισμού φιλοδοξεί να θέσει την καινοτομία στον πυρήνα της τουριστικής εκπαίδευσης, ενώ για την εκπαιδευτική, επιστημονική και ερευνητική υποστήριξη του εγχειρήματος συνέβαλαν με την τεχνογνωσία τους η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης (ΕΤΓΜΘ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και το Γραφείο Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης Thessaloniki Convention Bureau (TCB).

 

 

Δικαίωμα αίτησης στα δημόσια ΙΕΚ Τουρισμού έχουν όλοι όσοι είναι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού, Τεχνικού ή Επαγγελματικού Λυκείου, ανεξαρτήτως ηλικίας.

 

 

Δικαίωμα συμμετοχής διατηρούν και οι υποψήφιοι που συμπλήρωσαν παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο, αλλά δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους σε τμήμα ΙΕΚ.

 

 

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω του ειδικού συνδέσμου στην ιστοσελίδα www.mintour.edu.gr, έως και την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022.

 

 

Η κατανομή των θέσεων και των ειδικοτήτων ανά ΙΕΚ, οι όροι και οι προϋποθέσεις εισαγωγής, καθώς και τα κριτήρια μοριοδότησης για τους υποψηφίους καθορίζονται αναλυτικά στην προκήρυξη εισαγωγής που επισυνάπτεται.

 

 

 

 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

Η Υφυπουργός Τουρισμού αρμόδια για την Τουριστική Εκπαίδευση, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε:

 

«Στο Υπουργείο Τουρισμού αποδίδουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στην τουριστική επαγγελματική κατάρτιση, καθώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ποιοτική αναβάθμιση της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας περνά μέσα από τον υψηλό επαγγελματισμό των ανθρώπων του ελληνικού τουρισμού.

Με στοχευμένες ενέργειες, θέτουμε στον πυρήνα των πρωτοβουλιών μας την ποιοτική αναβάθμιση των δημόσιων ΙΕΚ Τουρισμού, με βάση τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας και δίνοντας στους σπουδαστές μας τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για πολλαπλές ευκαιρίες και ποιοτικές θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουρισμού. Και δεν σταματάμε εδώ.

 

 

 

 

Διευρύνουμε το πρόγραμμα σπουδών με δύο νέες πειραματικές ειδικότητες, με έμφαση στην εκπαιδευτική και επαγγελματική καινοτομία. Εκδίδουμε νέο, σύγχρονο κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ μας και επισπεύδουμε τις διαδικασίες για την εγγραφή νέων σπουδαστών, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Εκσυγχρονίσαμε, έπειτα από έντεκα χρόνια, την πρακτική άσκηση των σπουδαστών των σχολών του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ πιστοί στη δέσμευση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, χορηγούμε για πρώτη φορά -από τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά- στεγαστικό επίδομα και στους σπουδαστές όλων των ΙΕΚ μας.

Παράλληλα, δρομολογούμε την ίδρυση της πρώτης δημόσιας Ακαδημίας Τουρισμού, στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας που κάνουμε για τη συνολική μεταρρύθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης. Γιατί, ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης της εθνικής οικονομίας. Και η αναβάθμιση της τουριστικής μας εκπαίδευσης σημαίνει περαιτέρω αναβάθμιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ίδιου του τουριστικού μας προϊόντος».