10/11/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη στη Βουλή

10/11/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη στη Βουλή


10/11/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη στη Βουλή

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Κύριε Πρόεδρε,

 

Η χώρα διανύει μια περίοδο σταθεροποίησης, με τα πρώτα θετικά σημάδια να φαίνονται ήδη στον ορίζοντα: τα πρώτα απτά, μετρήσιμα και χειροπιαστά αποτελέσματα των μεγάλων θυσιών του ελληνικού λαού είναι γεγονός.

Αυτή τη χρονική στιγμή, σε αυτή την πολιτική συγκυρία, προκαλεί κατάπληξη η απόφαση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας προς τη κυβέρνηση.

Αναγνωρίζω ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα να ασκεί το συγκεκριμένο προνόμιο όποτε η ίδια κρίνει ότι είναι σκόπιμο.

Αναρωτιέμαι όμως, αν είναι πράγματι σκόπιμο, ή καλύτερα ωφέλιμο για τη χώρα, να επιλέγει τη δεδομένη χρονική συγκυρία, στην οποία διεξάγονται σκληρές και σύνθετες διαπραγματεύσεις με την τρόικα.

Προσθέτει κάτι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία στη διαπραγματευτική διαδικασία;

Βοηθάει με τον οποιονδήποτε τρόπο να ισχυροποιήσουμε τα επιχειρήματα μας;

Ενισχύει με κάποιο τρόπο την ενότητα του πολιτικού μας συστήματος έναντι των δανειστών μας;

Βοηθά την κοινωνία να αποκλιμακώσει τις πολλαπλές και διαρκείς εντάσεις που έχει αντιμετωπίσει το διάστημα των τελευταίων ετών;

Η απάντηση είναι όχι.

Αντίθετα, η ενέργεια αυτή καλλιεργεί μια εικόνα έντονης αστάθειας και αβεβαιότητας.

Τονίζω τη λέξη εικόνα, γιατί επί της ουσίας η Κυβέρνηση θα βγει συμπαγής και ενισχυμένη από αυτή τη διαδικασία.

Συμπαγής γιατί θα επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη του κοινοβουλίου σε αυτήν.

Ενισχυμένη γιατί θα ακουστούν επιχειρήματα, θα φωτιστεί επιπλέον το έργο της, θα αναδειχτεί το αδιέξοδο της αντιπολίτευσης.

Ένα αδιέξοδο οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ  στην απόφαση του να καταθέσει την πρόταση μομφής εναντίον της Κυβέρνησης.

Γιατί ας μη γελιόμαστε Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι.

Είναι παραπάνω από προφανές το μέγεθος του αδιεξόδου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Αδυνατεί να αρθρώσει συγκροτημένη εναλλακτική πρόταση.

Παλινδρομεί ανάμεσα σε αντιφατικές πολιτικές κατευθύνσεις.

Δεν πείθει για την ικανότητα της να δώσει ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες, ασφαλείς απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα του τόπου.

Και αυτή τη στιγμή, η σταθερότητα, η ασφάλεια, η βεβαιότητα είναι το κυρίαρχο ζητούμενο.

Τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό.

Στον ευαίσθητο τομέα του τουρισμού, η ύπαρξη ενός σταθερού πολιτικού περιβάλλοντος είναι όρος ανάπτυξης.

Σε όλες τις συνομιλίες, με όλους τους tour operators του εξωτερικού, τονίζεται από την πλευρά τους η ανάγκη για πολιτική σταθερότητα.

Σας θυμίζω την πρόσφατη περίοδο της Άνοιξης του 2012 και των δυο εκλογικών αναμετρήσεων.

Η πολιτική αστάθεια εκείνης της περιόδου, είχε σαν αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των προκρατήσεων.

Η ύπαρξη σταθερής Κυβέρνησης που προέκυψε από τις εκλογές του Ιουνίου, άλλαξε το κλίμα και έστω την τελευταία στιγμή έσωσε την κατάσταση για τον ελληνικό τουρισμό.

Το παραπάνω, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως επιδρά η αβεβαιότητα στην ελληνική οικονομία, στην εικόνα της χώρας, στην πορεία της για ανάκαμψη και έξοδο από την κρίση.

 

ΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σε αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία, ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε όχι μόνο να  αντέξει, αλλά και να καταγράψει σημαντικές επιτυχίες.

Η αύξηση της τουριστικής κίνησης δημιούργησε ελπίδες ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν.

Ότι οι θυσίες αποδίδουν.

Ότι η συλλογική προσπάθεια έχει αποτελέσματα.

Ο τουρισμός απέδειξε ότι μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας.

Αποτελεί ένα δυναμικό κλάδο που μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη σε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες.

Τόσο σε κεντρικό, όσο σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Μέσα σε δεκαέξι μήνες, στον τουριστικό τομέα έγιναν σημαντικά βήματα.

Επιτύχαμε συγκεκριμένους στόχους γιατί δουλέψαμε μεθοδικά.

Τα θετικά αποτελέσματα δικαίωσαν τις επιλογές μας.

Η επιτυχία στον τουρισμό, δεν είναι συγκυριακή.

Είναι συνολική επιτυχία.

Είναι επιτυχία όλων όσων δούλεψαν και πίστεψαν ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Κυβέρνηση, ιδιωτικός τομέας, εργαζόμενοι στον τουρισμό, τοπικές κοινωνίες, εργάστηκαν για να πετύχουμε.

Ο τουρισμός λειτούργησε υποδειγματικά σαν μια εθνική συλλογική προσπάθεια.

Από τη πρώτη στιγμή που αναλάβαμε χαράξαμε ένα εθνικό σχέδιο δράσης, με ξεκάθαρο προσανατολισμό και πολλαπλούς στόχους …

Για τον τουριστικό κλάδο θέσαμε ως στόχο …

– την αύξηση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών,
– την ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών,
– την προσέλκυση τουρισμού υψηλών απαιτήσεων.

 

Για την Ελληνική οικονομία οι στόχοι ήταν …
– η αύξηση της απασχόλησης,
– η μεγιστοποίηση του τουριστικού εισοδήματος,
– η διάχυση των ωφελειών στην ελληνική κοινωνία.

 

Για το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας οι στόχοι μας ήταν…
– τη σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή,
– ο σεβασμός στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και τη διατήρηση του μέτρου.
– η αλλαγή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό.

 

Αυτή η ολιστική οπτική, έδωσε και δίνει στον τουρισμό τη βαρύτητα και το ρόλο που του αναλογεί.

Τον εξελίσσει, από έναν κλάδο υπηρεσιών, σε ένα στρατηγικό εργαλείο εξόδου της χώρας από την κρίση, σε έναν κυρίαρχο πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας.

 

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

 

Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος αναπτύσσουμε τέσσερεις συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες που αποτελούν και τους άξονες του εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό.

 

ΠΡΩΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:

Αναγκαίες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις όπως ο πρόσφατος Ν. 4179/13 για την απλούστευση των διαδικασιών  και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό που αποτελεί θεσμικό στήριγμα για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας και νέων προϊόντων στη χώρα.

Ο νόμος 4179 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στρατηγικού μας σχεδίου.

Κινηθήκαμε στοχευμένα σε πολύ συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

– Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και στη διευκόλυνση επενδύσεων.
– Μελετήσαμε με προσοχή τη διαφοροποίηση τουριστικού προϊόντος με την εισαγωγή νέων ειδών τουριστικών εκμεταλλεύσεων,
– Σχεδιάσαμε στοχευμένα τη διασφάλιση της ποιότητας σε τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες,
– Εργαστήκαμε συστηματικά για τον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς με τον εκσυγχρονισμό και την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου ορισμένων ειδικών μορφών τουρισμού,
– Επενδύσαμε στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

Όλες οι παραπάνω κατευθύνσεις, προέκυψαν ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με όλους τους φορείς του τουρισμού.

 

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:

Το χωροταξικό του τουρισμού ως ένα βασικό πλαίσιο αναφοράς για έργα, προγράμματα και δράσεις σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού.

Στόχος μας είναι μέσα από αυτό, να τοποθετήσουμε σε σύγχρονες βάσεις την τουριστική ανάπτυξη της χώρας την επόμενη εικοσαετία.

Σωστή οργάνωση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω του χωροταξικού σχεδιασμού, σημαίνει τεκμηριωμένος προγραμματισμός για το που και πως μπορεί να αναπτυχθεί η τουριστική δραστηριότητα.

 

ΤΡΙΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:

Το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο προγραμματισμού, το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-20 (το νέο ΕΣΠΑ) ως το εργαλείο που προσφέρει τις προϋποθέσεις στήριξης αυτής της στρατηγικής, τους πόρους και το πρόγραμμα.

Το ΣΕΣ 2014 – 2020 θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την συνολική μετεξέλιξη του τουριστικού μας προϊόντος.

Με δεδομένη τη σημασία του τουρισμού για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας και των επενδύσεων, διαμορφώνουμε έγκαιρα ένα σχέδιο που  περιλαμβάνει ποσοτικοποιημένες και κατανεμημένες στον χώρο, δημόσιες πολιτικές μεταφρασμένες σε δράσεις.

Για κάθε δράση θα υπάρχει στρατηγική, στόχοι, χρονοδιάγραμμα, ορόσημα παρακολούθησης, υπεύθυνοι διαχείρισης, απαιτούμενοι πόροι, και πηγές χρηματοδότησης των δράσεων από τα κατά περίπτωση τομεακά ή περιφερειακά προγράμματα.

Στόχος μας είναι, να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό, όλες τις δυνατότητες που θα έχουμε στη διάθεση μας.

 

ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:

Η αλλαγή και η ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό μέσω μιας συγκροτημένης επικοινωνιακής στρατηγικής.

Με πολύ κόπο και λίγα μέσα, έχουμε ξεκινήσει την αλλαγή της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Χρειάζονται πολλά να γίνουν για να καταφέρει και πάλι η χώρα μας να αποβάλλει μύθους και κακές εικόνες που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια.

Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να αποδημήσουμε τα αρνητικά στερεότυπα της κρίσης.

Να προβάλλουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

Να επικοινωνήσουμε την Ελλάδα που μπορεί να δουλεύει, να παράγει, να κερδίζει τα στοιχήματα που βάζει.

Ο τουρισμός, έγινε και μπορεί να εξακολουθήσει να είναι για τη χώρα μας ο καλύτερος διακινητής θετικών μηνυμάτων.

Χιλιάδες θετικά δημοσιεύματα παρουσίασαν όλο αυτό το διάστημα μια άλλη Ελλάδα, από αυτή που έβλεπαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια.

Μια Ελλάδα που αγωνίζεται, βάζει στόχους και καταφέρνει σημαντικά αποτελέσματα.

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι

Σε αυτά τα λίγα λεπτά, μου δόθηκε η ευκαιρία να σας αναπτύξω μια ιστορία συλλογικής επιτυχίας.

Ένα θετικό παράδειγμα για το πώς μπορούν τα πράγματα να αλλάξουν.

Να πάνε καλύτερα.

Ο ελληνικός τουρισμός φέτος, προσφέρει μια σημαντική ανάσα στην ελληνική οικονομία.

Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Τονώνει τις τοπικές οικονομίες και βοηθάει στην κοινωνική συνοχή.

Συμπαρασύρει και ενισχύει και άλλους κλάδους της οικονομίας.

Αυτή τη δυναμική εργαζόμαστε να αναπτύξουμε ακόμα πιο πολύ.

Να πάμε ακόμα πιο ψηλά.

Να καταφέρουμε ακόμα πιο πολλά.

Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί και πρέπει να γίνει ένας δυναμικός, σύγχρονος και διαρκώς εξελίξιμος κλάδος της ελληνικής οικονομίας.

Ένας κλάδος ανάπτυξης, προόδου και ευημερίας.

Για να το πετύχουμε, χρειάζεται να αφήσουμε πίσω το χρεοκοπημένο παρελθόν.

Να πούμε όχι στην ηττοπάθεια.

Τη μιζέρια.

Τη μετριότητα.

Τη στασιμότητα.

Να πούμε ΝΑΙ σε ότι μπορεί να αλλάξει τη χώρα.

ΝΑΙ σε ότι μπορεί να δώσει ελπίδα και προοπτική στης Έλληνες και τις Ελληνίδες.

Σας ζητώ να δώσετε ψήφο στήριξης στην Κυβέρνηση.

Ψήφο εμπιστοσύνης στο δρόμο που μας βγάζει σύντομα από την κρίση.

Ένα δρόμο στον οποίο πορευόμαστε ενωτικά, χωρίς σκοπιμότητες και μικροπολιτικά συμφέροντα, για να ανακτήσει η χώρα της δυνάμεις της.

 

Σας  ευχαριστώ πολύ.