15/11/2012: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη στην εκδήλωση με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός 2013: η αξιοποίηση των ερευνητικών εργαλείων για μια στοχευμένη στρατηγική marketing».

15/11/2012: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη στην εκδήλωση με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός 2013: η αξιοποίηση των ερευνητικών εργαλείων για μια στοχευμένη στρατηγική marketing».


15/11/2012: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη στην εκδήλωση με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός 2013: η αξιοποίηση των ερευνητικών εργαλείων για μια στοχευμένη στρατηγική marketing».

 

«Είναι μεγάλη χαρά για εμένα να παρευρίσκομαι σήμερα εδώ, σε ένα χώρο – σύμβολο για τη χώρα, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης. Ανάμεσα σε έμπειρους και καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού, του marketing και της έρευνας, που μοιράζονται –μοιραζόμαστε όλοι– την ίδια έγνοια: το πώς μπορεί σήμερα, σε δύσκολες συνθήκες για την Ελλάδα, να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το γνωστικό τους κεφάλαιο για την προώθηση του τουρισμού μας. Πως μπορεί σήμερα να γίνει το αποφασιστικό βήμα, για να κάνουμε και πάλι τον τουρισμό αιχμή του δόρατος, στη μεγάλη προσπάθεια για την ανάκαμψη της χώρας.

 

Οι πρόσφατες ψηφοφορίες στη Βουλή, το Πολυνομοσχέδιο και ο Προϋπολογισμός, έστειλαν ένα σαφές μήνυμα πως η πατρίδα μας δίνει σκληρή μάχη. Μάχη για την εξυγίανση που θα την οδηγήσει εκτός κρίσης. Έχουμε πλέον τη σιγουριά πως μπορούμε να προχωρήσουμε στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Η Κυβέρνηση έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης για να προχωρήσει στο δύσκολο έργο της. Και αυτό είναι έργο καθημερινό, δίπλα και μαζί  με τους πολίτες, δίπλα και μαζί με τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους. Αυτός είναι και κεντρικός στόχος του Υπουργείου Τουρισμού. Να μετατρέψει τους πολιτικούς του στόχους σε στόχους πρακτικούς και καθημερινούς, σε στόχους απτούς. Να μιλήσει στη γλώσσα των πολιτών, να τους πείσει με επιχειρήματα για τις σημαντικές δυνατότητες της χώρας μας στον τουρισμό. Να περάσουμε το μήνυμα ότι ο τουρισμός μας αφορά όλους και όλες. Ότι ο τουρισμός μπορεί να ανοίξει την πόρτα της ανάπτυξης και των επενδύσεων. Για να μπορέσουμε όμως να προβάλουμε τη χώρα στο εξωτερικό, και να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά, πρέπει να πετύχουμε διαρθρωτικές αλλαγές που θα βοηθήσουν την Ελλάδα να αναπτυχθεί. Συνεργαζόμαστε ήδη με σειρά Υπουργείων τόσο στον τομέα των νομοθετικών ρυθμίσεων, όσο και στο κομμάτι της κοινωνικής ειρήνης και ασφάλειας σημαντική προϋπόθεση για να προσελκύσουμε επενδύσεις αλλά και επισκέπτες στην Ελλάδα. Προπαντός, και το τονίζω αυτό, δουλεύουμε επάνω σε μια συγκεκριμένη στρατηγική επικοινωνίας για τον τουρισμό. Ένα πλαίσιο στόχων για τα επόμενα χρόνια, μέσα από το οποίο θα ισχυροποιηθεί το brand name «Ελλάδα» και θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε το έδαφος σε σημεία που δεν υπήρξε μέχρι σήμερα η επιθυμητή ανάπτυξη. Η στρατηγική για το μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού αποτελεί βασική μας προτεραιότητα.

 

Ανεξάρτητα από τις δυσκαμψίες που δημιούργησε η κρίση. Ο τουρισμός δε νοείται να πορεύεται χωρίς ένα σχέδιο μάρκετινγκ, το οποίο να καταγράφει και να αντιμετωπίζει ρεαλιστικά, τις αδυναμίες και τα προτερήματά του, τους κινδύνους και τις ευκαιρίες για την ανάπτυξή του. Το έχω πει επανειλημμένα…

Η περίοδος που διανύουμε είναι μια μεγάλη ευκαιρία να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης του παρελθόντος. Έναν τρόπο σκέψης καιροσκοπικό για τον τουρισμό. Ένα τρόπο σκέψης που αμελούσε τις νομοθετικές ρυθμίσεις. Έναν τρόπο σκέψης που σε μεγάλο βαθμό προσέβλεπε σε ανάπτυξη χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα.

 

Σήμερα πια έχουμε την ευκαιρία και κυρίως την υποχρέωση, να στραφούμε σε μια κοινή εθνική στρατηγική. Αλλάζοντας συνήθειες χρόνων, αλλάζουμε τον τρόπο που μας βλέπουν οι άλλοι. Αλλάζουμε τα δικά μας δεδομένα και τις δικές μας συνθήκες. Και οι αλλαγές αυτές είναι απαραίτητες για να φτιάξουμε επιτέλους ένα περιβάλλον ασφάλειας.

Ασφάλεια για σταθερό οικονομικό –περιβάλλον.

Ασφάλεια για επενδύσεις.

Ασφάλεια για ανάπτυξη.

Δημόσια ασφάλεια, που θα κάνει τη χώρα μας πιο ελκυστικό προορισμό, με κύρος και θετική φήμη στη διεθνή αγορά.

 

Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού είναι μέσα στα επόμενα χρόνια, η χώρα να έχει επιστρέψει στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς. Για να το πετύχουμε αυτό επενδύουμε –όπως είπα και προηγουμένως-στην επικοινωνία, το μάρκετινγκ του τουρισμού καθώς και σε όλα τα σύγχρονα εργαλεία προώθησης. Επενδύουμε σε όλες τις δραστηριότητες που θα αναδείξουν μια νέα Ελλάδα. Μια νέα εικόνα.

 

Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ‘Ήλιος και Θάλασσα’. Αυτό πρέπει να γίνει πια αντιληπτό. Μπορεί στις προηγούμενες δεκαετίες να στηριχθήκαμε αποκλειστικά σε αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, αλλά πλέον δεν επαρκεί. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι ανάγκες είναι διαφορετικές. Ο ελληνικός τουρισμός επιβάλλεται να απεγκλωβιστεί από την τεράστια εποχικότητά του. Η δυναμική του μπορεί και πρέπει να επεκταθεί και στους δώδεκα μήνες του χρόνου. Διατηρώντας το καλοκαίρι τον Ήλιο και τη Θάλασσα. Προσθέτοντας όμως όλες τις υπόλοιπες δυνατότητες που έχει να προσφέρει η χώρα τουριστικά. Ανοίγοντας το δρόμο στις ειδικές μορφές τουρισμού, δεν κάνουμε το προϊόν μας μόνο πιο πολυεπίπεδο και πιο ελκυστικό, αλλά, δίνουμε ανάσα στην τουριστική επιχείρηση, αυξάνουμε τις περιόδους απασχόλησης για τους εργαζόμενους και δημιουργούμε επιπλέον πηγές εσόδων για το κράτος.

 

Για αυτό το λόγο έχουμε επενδύσει τόσο σθεναρά σε ένα αναγκαίο σχέδιο εθνικής στρατηγικής επικοινωνίας. Το παρουσιάσαμε το προηγούμενο διάστημα στην Αθήνα και το Λονδίνο. Κεντρικός μας στόχος είναι ο επανακαθορισμός της θέσης της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστικά αγορά. Θέλουμε η χώρα να ανταγωνιστεί κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.Με σύγχρονα μέσα και απτά μηνύματα, να προβάλουμε την Ελλάδα στο εξωτερικό με τον πιο φρέσκο και αποτελεσματικό τρόπο. Αυτή είναι η πεποίθησή μας. Γιατί στην κρίση δεν έχει λογική η από-επένδυση στην επικοινωνία. Αυτόν το δρόμο δυστυχώς ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και τα αποτελέσματα του τα γνωρίζουμε όλοι. Ο τουρισμός μπορεί να είναι ανταγωνιστικός και αποδοτικός για την οικονομία, μόνο με ισχυρό  brand name, σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ και όρους της αγοράς.

 

Και όταν λέω μάρκετινγκ, εννοώ όραμα. Στόχους. Δράσεις επικοινωνίας που θα μας οδηγήσουν στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Όπως το rebranding, οι στοχευμένες καμπάνιες, η προβολή της χώρας σε παγκόσμιες εκθέσεις, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το διαδίκτυο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι νέες τεχνολογίες… Και για να φτάσουμε σε αυτές τις δράσεις, σαφέστατα σημαντικό ρόλο παίζει η έρευνα. Τα πρωτογενή στοιχεία. Η γνώση του πεδίου. Τα data. Για να δούμε που βρισκόμαστε. Να ‘μετρήσουμε’ τις δυνάμεις μας. Να αξιολογήσουμε τι έχει γίνει μέχρι σήμερα στον τουρισμό. Τι απέδωσε και τι όχι. Να δούμε ποια είναι τα πλεονεκτήματά μας, αλλά και που είμαστε πιο πίσω, που χρειαζόμαστε βελτίωση.

 

Η έρευνα είναι απολύτως αναγκαία για να μπορούμε να μιλάμε για μάρκετινγκ και σχεδιασμό με ασφάλεια. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι στη συλλογή πρωτογενών στοιχείων υπάρχει σημαντική υστέρηση. Έχουμε εδώ και καιρό επισημάνει την άμεση ανάγκη για τη λειτουργία του δορυφόρου λογαριασμού. Αυτή την ανάγκη καλούμαστε να καλύψουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει σωστά, αν δεν υπάρχουν αξιόπιστα, στοιχεία και εξειδικευμένες έρευνες για όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας.

 

Μια και μιλάμε για το μάρκετινγκ, επιτρέψτε μου να εστιάσω στον κρίσιμο ρόλο και τη δυναμική του ΕΟΤ: το πρόσωπο του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό είναι ο ΕΟΤ. Ένα πρόσωπο πολύτιμο για την ελληνική πολιτεία, ένα πρόσωπο που έχει να προσφέρει πείρα και τεχνογνωσία, αλλά που πρέπει να περάσει από διαρθρωτικές αλλαγές, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της χώρας. Ένας από τους βασικούς στόχους του Υπουργείου Τουρισμού είναι η δημιουργία ενός ΝΕΟΥ ΕΟΤ, που θα έχει έναν ουσιαστικό και ενεργό ρόλο, προκειμένου να λειτουργήσει ως ισχυρός εκτελεστικός βραχίονας στην προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Στόχος μας είναι να αναδιοργανώσουμε τα γραφεία εξωτερικού και να εκσυγχρονίσουμε την ελεγκτική διαδικασία των τουριστικών επιχειρήσεων.

 

Να μπούμε με νέα εργαλεία, αξιοποιώντας νέες τεχνικές στην προβολή της χώρας. Να διαμορφώσουμε τη νέα τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας. Να κινηθούμε στοχευμένα, έξυπνα, δυναμικά και με χαμηλά κόστη. Να κάνουμε τον ΕΟΤ έναν σύγχρονο και ευέλικτο οργανισμό που μπορεί να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις τις αγοράς. Που μπορεί να λειτουργήσει ως ο ισχυρός μοχλός προώθησης του τουριστικού μας προϊόντος. Σε αυτή τη διαδικασία, θέλουμε αρωγό, συμπαραστάτη και σύμμαχο τον ιδιωτικό τομέα. Τους θεσμικούς φορείς του τουρισμού. Τις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας. Στόχος μας είναι, στο αμέσως επόμενο διάστημα, να προσδιορίσουμε συγκεκριμένα πεδία συνεργασίας. Να χτίσουμε μια νέα δημιουργική σχέση που θα έχει σαν κοινό στόχο την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

 

Προσβλέπω στο δυναμισμό και τη δημιουργική διάθεση του ΣΕΤΕ,στο θεσμικό κύρος του ΞΕΕ, στη διάθεση για αλλαγή και πρόοδο όλων τον δυνάμεων του ελληνικού τουρισμού. Είμαι βέβαιη ότι μπορούμε να φτιάξουμε μια πανίσχυρη ομάδα που θα φέρει εις πέρας τους στόχους της.

 

Το Υπουργείο Τουρισμού, οι συναρμόδιοι φορείς, οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι του κλάδου, εργαζόμαστε σκληρά για να αναδιαμορφώσουμε τις συνθήκες και να προβάλουμε ένα νέο πρόσωπο. Ένα πρόσωπο σύγχρονο και ελκυστικό. Προορισμό ιδανικών διακοπών. Φιλόξενο και αισιόδοξο. Που νοιάζεται για τον επισκέπτη.

 

Η χώρα αποτελεί κορυφαίο εθνικό brand. Μέχρι πριν από πέντε χρόνια ήταν στη λίστα των μεγαλύτερων τουριστικών δυνάμεων του κόσμου. Μπορεί να βρεθεί και πάλι στη θέση αυτή. Με τη βοήθεια όλων. Με την ευθύνη της πολιτείας, την εργατικότητα των ανθρώπων του τουρισμού και τη συμμετοχή όλων των Ελληνίδων, όλων των Ελλήνων. Με σύγχρονους, διεθνείς, εξωστρεφείς όρους, η χώρα επιστρέφει στο τουριστικό προσκήνιο. Αυτά τα μηνύματα λαμβάνουμε και από το εξωτερικό. Η Ελλάδα είναι επιτέλους παρούσα. Διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Κερδίζει τις μάχες που δίνει. Το 2013 μπορεί να είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά».