24/05/2017: Πρόσκληση της Υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στους Διεθνείς Ομίλους Κρουαζιέρας για συνεργασία στην ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και του γιώτινγκ- Ομιλία στο Posidonia Sea Tourism Forum 2017

24/05/2017: Πρόσκληση της Υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στους Διεθνείς Ομίλους Κρουαζιέρας για συνεργασία στην ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και του γιώτινγκ- Ομιλία στο Posidonia Sea Tourism Forum 2017


24/05/2017: Πρόσκληση της Υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στους Διεθνείς Ομίλους Κρουαζιέρας για συνεργασία στην ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας και του γιώτινγκ- Ομιλία στο Posidonia Sea Tourism Forum 2017

Πρόσκληση στους Διεθνείς Ομίλους της κρουαζιέρας και τους εκπροσώπους της παγκόσμιας βιομηχανίας θαλάσσιου τουρισμού να διερευνήσουν τις νέες δυνατότητες συνεργασίας και τις ευκαιρίες ανάπτυξης της κρουαζιέρας και του γιώτινγκ στην Ελλάδα, απηύθυνε η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά από το βήμα του 4oυ Διεθνούς Posidonia Sea Tourism Forum 2017 που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

 

Σε αυτήν την συγκυρία, αποτελεί ισχυρή βούληση της κυβέρνησής μας και του Υπουργείου Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η ενδυνάμωση του στρατηγικού ρόλου της Ελλάδας στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ευρώπης», τόνισε η κα Κουντουρά.

 

 

Αναφέρθηκε στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που καθιστούν την Ελλάδα μοναδικό προορισμό και στρατηγική επιλογή, καθώς και στο γεγονός ότι για πρώτη φορά εφαρμόζεται μία ενιαία εθνική στρατηγική ανάπτυξης στην κρουαζιέρα και στο γιώτινγκ, όπου στο παρελθόν δεν υπήρξε ποτέ οργανωμένο σχέδιο.

 

«Από κοινού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέσαμε ως βασική και άμεση προτεραιότητα τη χάραξη ενιαίας Εθνικής στρατηγικής για την αξιοποίηση των μαρινών και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και συστήσαμε από κοινού για πρώτη φορά ένα συντονιστικό όργανο σε εθνικό επίπεδο. Η Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, με τη συμμετοχή 28 φορέων, συνεδριάζει τακτικά και μέσα από τις ειδικές ομάδες εργασίας ετοιμάζουμε τα action plan για την κρουαζιέρα και το γιώτινγκ».

 

Αναφέρθηκε στο σχεδιασμό που περιλαμβάνει την ανάπτυξη του homeporting, την ένταξη νέων ελληνικών προορισμών στα προγράμματα κρουαζιέρας, τη διασύνδεση της κρουαζιέρας με τον πολιτισμό και τα θεματικά τουριστικά προϊόντα ανά προορισμό, τη σύναψης στρατηγικών συνεργασιών με τους φορείς λήψης αποφάσεων του κλάδου διεθνώς, και την προώθηση έργων όπως η αξιοποίηση των μαρινών για την υποδοχή των yachts και των λιμανιών για την εξυπηρέτηση των πλοίων νέας γενιάς.

 

«Στο νέο αυτό περιβάλλον, σας προσκαλούμε να διερευνήσετε τις δυνατότητες αμοιβαία επωφελών συνεργασιών, με βάση τα διαχρονικά ισχυρά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η Ελλάδα αλλά και μέσα την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών που ανοίγονται” επισήμανε η κα Κουντουρά.

 

 

Ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας συμμετείχε στην 1η ειδική ενότητα με θέμα «Ελλάδα & Ανατολική Μεσόγειος: Εξετάζοντας μία πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού».

 

Στην τοποθέτησή του, επισήμανε το στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας, του γιώτινγκ, και θεματικών μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός.

 

Τόνισε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός έχει κυρίαρχο ρόλο στην υλοποίηση του στρατηγικού στόχου για την επιμήκυνση της περιόδου στο πλαίσιο της υλοποιούμενης εθνικής τουριστικής πολιτικής με ορίζοντα τετραετίας.

 

Αναφέρθηκε ειδικότερα στη σημασία των συνεργειών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια και τις μαρίνες, καθώς και στην πρόθεση των διεθνών ομίλων κρουαζιέρας να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια μέσα από νέες συνεργασίες στρατηγικού χαρακτήρα.

 

Επίσης, το Υπουργείο Τουρισμού, ανέφερε ο κ. Τζιάλλας, προτίθεται να ξεκινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για την αξιοποίηση υφιστάμενων τουριστικών λιμένων που ήταν μέχρι σήμερα ανεκμετάλλευτοι, καθώς και για τη δημιουργία νέων υποδομών.