30/07/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού στην Ολομέλεια της Βουλής για το τουριστικό νομοσχέδιο

30/07/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού στην Ολομέλεια της Βουλής για το τουριστικό νομοσχέδιο


30/07/2013: Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού στην Ολομέλεια της Βουλής για το τουριστικό νομοσχέδιο

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σήμερα βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη, ιδιαίτερα σημαντική θα έλεγα συγκυρία για τον Ελληνικό τουρισμό.
Ένα χρόνο μετά τις εθνικές εκλογές, ο ελληνικός τουρισμός κατακτά βήμα – βήμα, την πρωταγωνιστική θέση που του αναλογεί.
Έχουν ήδη μπει οι βάσεις, για να αποκτήσει η χώρα μακροχρόνια, βιώσιμη, υγιή τουριστική ανάπτυξη.
Ένα χρόνο μετά τις εκλογές, ο ελληνικός τουρισμός θωρακίζεται θεσμικά.
Αποκτά ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο. 
Απαλλάσσεται από βάρη και κακοδαιμονίες δεκαετιών.
Αναδεικνύει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. 
Το κράτος χαράζει και εφαρμόζει ένα συγκροτημένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού.
Παράλληλα, ο ιδιωτικός τομέας καταλαμβάνει τη θέση που του αρμόζει ως κοινωνικός εταίρος με πολλά δικαιώματα αλλά και εξίσου πολλές υποχρεώσεις.
Με αυτό τον τρόπο ο κάθε ένας κάνει τη δουλειά που του αναλογεί, χωρίς παρερμηνείες, χωρίς παρεξηγήσεις και με ξεκάθαρους στόχους… 
– την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος, 
– την υγιή ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας 
και κυρίως …
– την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού και τη διάχυση των ωφελειών σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.
Σε αυτή την αλληλουχία, οι έλληνες πολίτες αντιλαμβάνονται πλέον τη δύναμη του τουρισμού ως κεντρικού παράγοντα προόδου και ευημερίας για ολόκληρη την Ελλάδα και όχι μόνο για τις τουριστικές περιοχές.
Η κυβέρνηση, αποδεικνύει στην πράξη, με συγκεκριμένα έργα, ότι αναγνωρίζει την τεράστια σημασία του τουρισμού και την προοπτική που προσφέρει στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της οικονομίας της χώρας. 
 
Τι πετύχαμε
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Μέσα σε ένα χρόνο, διανύσαμε  μια σημαντική απόσταση.
Από την περίοδο της ηττοπάθειας, της μοιρολατρίας και του «αυτόματου πιλότου», περάσαμε στην περίοδο που σχεδιάζουμε, που αισιοδοξούμε για τον ελληνικό τουρισμό.
Με τη ξεκάθαρη πολιτική εντολή του Πρωθυπουργού ότι ο τουρισμός αποτελεί κορυφαία κυβερνητική προτεραιότητα, χαράξαμε ένα σχέδιο εθνικής στρατηγικής το οποίο εξυπηρετεί, συγκεκριμένους στόχους …
την αύξηση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών
την ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών, 
την προσέλκυση τουρισμού υψηλών απαιτήσεων, 
την αύξηση της απασχόλησης και του τουριστικού εισοδήματος. 
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι κόποι όλων αποδίδουν.
Και όταν λεω όλων κυριολεκτώ. 
Και ως αντιπολίτευση, αλλά και ως Υπουργός Τουρισμού, έκανα εκκλήσεις για κοινωνική ειρήνη, συνεννόηση, συνεργασία.
Ζητάγαμε να γίνει ο τουρισμός εθνική υπόθεση.
Ένα κοινό στοίχημα για μια σημαντική εθνική επιτυχία.
Σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε. 
Οι επιχειρηματίες του τουρισμού, οι εργαζόμενοι, η ελληνική κοινωνία αλλά και η αντιπολίτευση σε ένα μεγάλο βαθμό έδειξαν να αντιλαμβάνονται όλοι την εθνική διάσταση που έχει ο ελληνικός τουρισμός. 
Και αυτό είναι ένα μεγάλο, ένα σημαντικό βήμα ωριμότητας.  
Ένα όμως είναι σίγουρο. 
Ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας.
Δεν είναι καιρός ούτε για πανηγυρισμούς ούτε για χαλάρωση.
Είναι καιρός για πιο εντατικούς ρυθμούς, για πιο τολμηρές κινήσεις.
Είναι καιρός για νέες συνθέσεις, για περισσότερα και γρηγορότερα βήματα. 
Στόχος για το 2012, ήταν να κλείσει η χρονιά με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. 
Να αποτελέσει ο τουρισμός μια ιστορία επιτυχίας της Ελλάδας και των Ελλήνων που μπορούν και αντιμετωπίζουν την κρίση. 
Να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα μπορεί και αλλάζει, όχι μόνο την εικόνα της αλλά τον τρόπο που σκέφτεται, που παράγει, που αντιδρά  στην κρίση.
Ο πρώτος στόχος επετεύχθη.
Το 2012 έκλεισε πολύ καλύτερα από ότι αρχικά αναμέναμε.
Η πολιτική σταθερότητα με την ύπαρξη μιας ισχυρής κυβέρνησης που αποφάσισε να επενδύσει στον τουρισμό, η εφαρμογή ενός άμεσου σχεδίου για ταχεία ανάκαμψη, επέδρασαν καταλυτικά.
Στόχος για το 2013, ήταν και είναι να πραγματοποιηθεί η «ολική επαναφορά» του Ελληνικού Τουρισμού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Ο δεύτερος στόχος επιτυγχάνεται. 
Εφαρμόσαμε μια επιθετική πολιτική συνεχούς παρουσίας στα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης με στόχο την αλλαγή της εικόνας που είχε διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης και την αντιμετώπιση όλων των αρνητικών στερεοτύπων.
Παράλληλα, ξεκινήσαμε την προώθηση σημαντικών αλλαγών σε όλο το φάσμα της τουριστικής πολιτικής και με τη συνεργασία πολλών υπουργείων.
Έτσι, το Υπουργείο Τουρισμού απέκτησε τον αναγκαίο επιτελικό και συντονιστικό του ρόλο. 
Επόμενος στόχος για το 2014, είναι η μακροχρόνια ανάπτυξη.
Να γίνει ο ελληνικός τουρισμός ένας ώριμος, σύγχρονος, κερδοφόρος κλάδος της ελληνικής οικονομίας. 
Ανθεκτικός στις συγκυρίες, δυνατός στις κρίσεις, διαρκώς εξελισσόμενος.
Για να επιτευχθεί και ο τρίτος στόχος στο σύνολο του, χρειάζεται συντονισμένη και σε βάθος δουλειά, μεγάλο μέρος της οποίας οφείλει να είναι θεσμικού χαρακτήρα.
Σε αυτή την κατεύθυνση, με αυτούς τους στόχους κινείται και το σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα …
Διότι η μακροπρόθεσμη και βιώσιμη άνοδος για τον ελληνικό τουρισμό, επιτυγχάνεται μέσω έξι κεντρικών κατευθύνσεων …
1η κατεύθυνση, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η διευκόλυνση των επενδύσεων,
2η κατεύθυνση, η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος με την εισαγωγή νέων ειδών τουριστικών εκμεταλλεύσεων,
3η κατεύθυνση, η διασφάλιση της ποιότητας στις τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες ,
4η κατεύθυνση, ο εμπλουτισμός της τουριστικής προσφοράς με τον εκσυγχρονισμό και την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου ορισμένων ειδικών μορφών τουρισμού,
5η κατεύθυνση, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας με την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία νέων και νέου τύπου θέσεων εργασίας,
6η κατεύθυνση, η βελτίωση της αποδοτικότητας των επιτελικών και εκτελεστικών δομών τουριστικής πολιτικής. 
 
Το σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα υπηρετεί όλες τις παραπάνω κατευθύνσεις, ενώ οι παρεμβάσεις που υπολείπονται θα ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Είναι προϊόν μεθοδικής επεξεργασίας, συστηματικής συνεργασίας με συναρμόδια υπουργεία και εξαντλητικής διαβούλευσης με κοινωνικούς και κλαδικούς φορείς. 
Διαμορφώνει ένα λειτουργικό και σύγχρονο επενδυτικό περιβάλλον.
Προάγει ένα νέο και ουσιαστικά αναβαθμισμένο προϊόν.
Διαμορφώνει μία νέα πραγματικότητα για την εγχώρια αλλά και διεθνή τουριστική επιχειρηματικότητα.
 
Μέρος Α_ Κεφάλαιο Α’ (Προώθηση τουριστικών επενδύσεων)
[Άρθρο 1-8 Νέα προϊόντα, αναβάθμιση υφιστάμενων] 
(Οργανωμένοι Υποδοχείς, Σύνθετα  Τουριστικά Καταλύματα, ΠΟΤΑ, condo-hotels, Ξενώνες Νεότητας)
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στο πρώτο μέρος του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, εισάγονται νέοι και σημαντικοί θεσμοί τουριστικής δραστηριότητας.
Έχοντας σαν στόχο την προσέλκυση και τη διευκόλυνση των επενδύσεων, παρεμβαίνουμε όπου χρειάζεται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, δίνουμε προτεραιότητα στη δημιουργία σύνθετων και οργανωμένων τουριστικών αναπτύξεων που, βεβαίως, υπόκεινται σε αυστηρό περιβαλλοντικό έλεγχο. 
Εισάγουμε νέα προϊόντα που δεν περιλαμβάνονταν στο υφιστάμενο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό.
Δημιουργούμε το κατάλληλο περιβάλλον, για να αναπτυχθούν οι οργανωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων. 
 
Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω ότι η φύση των προτεινόμενων ρυθμίσεων επιβάλλει τη θεσμοθέτηση μέσω της κοινοβουλευτικής νομοθετικής διαδικασίας- και όχι με μία ΚΥΑ, όπως είναι το Ειδικό Χωροταξικό για τον τουρισμό. 
Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου δεν χωροθετεί αφ’ εαυτού οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων.
Δεν μοιράζει αξίες γης. 
Η εισαγόμενη διάταξη απλά δεν απαγορεύει την ίδρυσή τους. 
Κάθε επένδυση θα κρίνεται βάσει των ειδικών χαρακτηριστικών της.
Με αυστηρούς περιβαλλοντικούς και αρχιτεκτονικούς κανόνες.
Κάθε επένδυση θα εγκρίνεται με τις προβλεπόμενες διοικητικές διαδικασίες, χωρίς καμία έκπτωση.
Χαρακτηριστικό είναι των παράδειγμα των νησιωτικών περιοχών, 
όπου ανώτατος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης προβλέπεται στα 0,05 για νησιά άνω των 90 τετραγωνικών χιλιομέτρων. 
Αντίστοιχα ο ίδιος συντελεστής δόμησης προβλέπεται και για τη δόμηση  κατοικίας σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεων και εκτός ορίων οικισμών.
 
Το σχέδιο μας για τον τουρισμό κινείται στην λογική της αποφυγής μη αιτιολογημένων απαγορεύσεων σε επενδυτικά έργα και δραστηριότητες. 
Κάθε επενδυτικό σχέδιο οφείλουμε να το εξετάζουμε αυτοτελώς με βάση τα χαρακτηριστικά του και τους κανόνες της περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας. 
Είναι ξεκάθαρο πως οι οργανωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων και τα υπόλοιπα προϊόντα, αναπτύσσονται σε μεγάλες εκτάσεις γης. 
Μέσα σε αυτές είναι πολύ φυσιολογικό να περιλαμβάνονται και ειδικά καθεστώτα, όπως ένας υγρότοπος ή κάποια περιοχή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. 
Με το Σχέδιο Νόμου διασφαλίζεται πως στις περιπτώσεις αυτές και για τις εκτάσεις αυτές, θα εφαρμόζεται ακριβώς το ειδικό θεσμικό πλαίσιο προστασίας τους.
O θεσμός αυτός θα περιλαμβάνει σε μία ενιαία κατηγορία όλα τα ήδη θεσμοθετημένα εργαλεία τουριστικής ανάπτυξης, με το θεσμικό πλαίσιο που αυτά λειτουργούν σήμερα. 
Το υπό συζήτηση νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο θα δώσει τις ειδικότερες κατευθύνσεις και προτεραιότητες για τους οργανωμένους υποδοχείς και τις υπόλοιπες αναπτύξεις.
Με στοχευμένες παρεμβάσεις βελτιώνουμε επίσης τους όρους λειτουργίας των υφιστάμενων προϊόντων. 
Ειδικότερα, για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα  και με τροπολογία που καταθέτουμε, παρέχονται κίνητρα για τη φιλοξενία ειδικών εγκαταστάσεων διαφόρων τύπων που μπορούν να προσελκύσουν διάφορα είδη τουρισμού. 
Είδη όπως το γκολφ, ο τουρισμός σκαφών αναψυχής και οι καταδύσεις μπορούν να προστεθούν στα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα
Σημαντική θέση κατέχει και η ανάγκη τόνωσης του τουρισμού και της ξενοδοχειακής υποδομής των πόλεων. 
Οι κατηγορίες των ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας (condo-hotels), και οι Ξενώνες Φιλοξενίας Νέων εισάγονται στη λογική δημιουργίας νέων τύπων καταλυμάτων.
Με τον τρόπο αυτό δίνουμε την ευκαιρία σε απαξιωμένες τουριστικές μονάδες να αναδιαμορφωθούν και ταυτόχρονα δίνουμε ώθηση σε επιβαρημένα ελληνικά αστικά κέντρα. 
 
Σε ότι αφορά το θεσμό των ΠΟΤΑ, γίνονται εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις, προκειμένου να εναρμονίζονται με το πλαίσιο για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα. 
Να σημειώσω εδώ, ότι δεν εξορθολογίζεται μόνο το πλαίσιο για τις υφιστάμενες επενδύσεις ΠΟΤΑ αλλά διαμορφώνεται ένα ελκυστικότερο περιβάλλον για τη δημιουργία νέων, που είναι και στόχος της πολιτικής μας.
 
Κεφάλαιο Β’ 
ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
[Άρθρο 9-13. Ειδικές τουριστικές υποδομές]
(μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα)
Στόχος μας είναι επίσης, η αναβάθμιση των ειδικών τουριστικών υποδομών.
Ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας τους και η αντιμετώπιση των προβλημάτων χωροθέτησης. 
Στο Σχέδιο Νόμου προβλέπεται η δυνατότητα της λειτουργικής τακτοποίησης και χωροθέτησης τουριστικών λιμένων, χιονοδρομικών κέντρων και ορειβατικών καταφυγίων. 
 
Ειδικά για τα χιονοδρομικά κέντρα, έχουμε υποχρέωση και λύνουμε οριστικά ένα πρόβλημα, που μέχρι σήμερα αντιμετωπιζόταν με προσωρινά μέτρα και διαδοχικές αναστολές των διοικητικών κυρώσεων.
 
Μέρος Β’  
Θέματα Υπουργείου Τουρισμού και εποπτευόμενων φορέων
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στο εθνικό σχέδιο τίθεται σαν πρώτη, κρίσιμη προτεραιότητα, η ισχυροποίηση των δομών άσκησης τουριστικής πολιτικής.
Και αυτό επιτυγχάνεται με τέσσερις κινήσεις …
1ον την ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, 
2ον την απορρόφηση του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, 
3ον τη δημιουργία Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Εφαρμογής στο Υπουργείο Τουρισμού,  
4ον την έναρξη της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
 
Τα τρία πρώτα έχουν ήδη γίνει.
Το τέταρτο, η διαδικασία αναδιάρθρωσης του ΕΟΤ, ξεκινάει με το παρόν νομοσχέδιο. 
Ειδικότερα για τον ΕΟΤ θα ήθελα και από την ολομέλεια του κοινοβουλίου, να αποσαφηνίσω ορισμένα πράγματα.
Από την πρώτη στιγμή εξηγήσαμε τους στόχους μας για τον οργανισμό.
Θέλουμε τον ΕΟΤ ένα σύγχρονο οργανισμό προβολής του ελληνικού τουρισμού, που να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε όλες τις αυξημένες ανάγκες της αγοράς.
Αντισταθήκαμε σε εύκολες φωνές που πρότειναν ισοπεδωτικές λογικές ουσιαστικής διάλυσης του.
Δεν ήταν και δεν είναι αυτή η πρόθεση μας.
Αποτρέψαμε προσπάθειες απαξίωσης και ουσιαστικής αντικατάστασης του με νεφελώδη σχήματα, που δεν θα εξυπηρετούσαν ούτε τον ελληνικό τουρισμό, ούτε το δημόσιο συμφέρον.
Είπαμε με όλους τους τρόπους ότι θέλουμε τον ΕΟΤ ισχυρό, αυτόνομο, σύγχρονο, απαλλαγμένο από βάρη και κακοδαιμονίες του παρελθόντος.
Ισχυρό για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες που απαιτεί ο ρόλος του τουρισμού στα χρόνια της κρίσης.
Αυτόνομο απέναντι σε κάθε λογής πιέσεις που θα μπορούσε να δέχεται ένας αποδυναμωμένος οργανισμός.
Σύγχρονο για να μπορεί να επιτελέσει τον σύνθετο ρόλο του που απαιτεί ευελιξία και ευρύτερες συνέργειες.
Απαλλαγμένο από όσα όλοι ξέρουμε ότι πλήγωσαν στο παρελθόν το κύρος και τη λειτουργία του οργανισμού. 
Ο δρόμος ήταν και είναι ένας. 
Ο εκσυγχρονισμός του, η απαλλαγή του από περιττές λειτουργίες και η προσήλωση του στο σημαντικό έργο της προώθησης του ελληνικού τουρισμού.
Μια τέτοια 60χρονη ιστορία και ένα σημαντικό, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό η πολιτεία οφείλει να τον προστατεύσει.
Να του δώσει τη δυνατότητα να παράξει το μάξιμουμ των δυνατοτήτων του. 
Με βάση όλο το παραπάνω σκεπτικό, στοχεύουμε στην αποδοτικότερη κατανομή  των ρόλων ανάμεσα στο Υπουργείο και τον ΕΟΤ.  
Πρώτος μας στόχος είναι ο συνολικός σχεδιασμός, διαχείριση και αδειοδότηση των σχεδίων τουριστικών επενδύσεων.
Για το λόγο αυτό μεταφέρουμε την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης  Τουριστικών Επενδύσεων από τον ΕΟΤ στο Υπουργείο Τουρισμού.
Δεύτερος μας στόχος είναι η αναδιοργάνωση των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό.
Αποβλέπουμε στη βέλτιστη στελέχωση και λειτουργία των γραφείων του εξωτερικού του ΕΟΤ.
Επανεξετάζουμε τη δομή του δικτύου υπηρεσιών εξωτερικού με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε άλλη έδρα, καθώς και το κλείσιμο γραφείων και τη σύσταση νέων, που εξυπηρετούν τις νέες ανάγκες της τουριστικής αγοράς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Βραζιλία, μια νέα ανερχόμενη αγορά, ή η Σερβία μια δυναμική παραδοσιακή αγορά για τη χώρα μας.
Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε σημαντική εξοικονόμηση πόρων αλλά και αποδοτικότερα γραφεία εξωτερικού.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, η ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης, ανέρχεται σε 1.500.000 €.
 
Στα πλαίσια αυτά δημιουργούμε θέσεις τουριστικών εντεταλμένων στα γραφεία ελληνικών αποστολών, όπως είναι οι πρεσβείες. 
Με τον τρόπο αυτό ενισχύουμε σημαντικά την προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας σε αγορές στόχους όπου δεν υπάρχει γραφείο εξωτερικού.
Σε κάθε περίπτωση, θέλω να είμαι σαφής. 
Θα κάνουμε και τώρα και στο άμεσο μέλλον, οτιδήποτε χρειαστεί έτσι ώστε ο ΕΟΤ να γίνει ένα σύγχρονος, ευέλικτος, δυναμικός, οργανισμός προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 
 
Σε ότι αφορά το κρίσιμο θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Το Υπουργείο Τουρισμού καταβάλει  κάθε  δυνατή προσπάθεια για την  ομαλή λειτουργία των σχολών και την εξυπηρέτηση των σπουδαστών.
Σκοπός μας, αντίθετα με κάποιες απόψεις που  ακούστηκαν,  είναι η αναβάθμιση την τουριστικών σπουδών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, και ο εμπλουτισμός τους με νέα προγράμματα.
Έτσι, δημιουργείται στο Υπουργείο Τουρισμού η Διεύθυνση Τουριστικής Εκπαίδευσης, με αρμοδιότητα τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τη διοικητική μέριμνα, και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου. 
 
Επίσης, στο πλαίσιο ενίσχυσης του επιτελικού ρόλου του Υπουργείου  συστήνεται το Παρατηρητήριο Τουρισμού. 
Μια σημαντική προσπάθεια, με στόχο τον αποδοτικότερο και πλέον ρεαλιστικό σχεδιασμό πολιτικών. 
Παράλληλα, δημιουργούμε ειδική συντονιστική επιτροπή υπό τον Υπουργό Τουρισμού με συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Τουρισμού και Γενικών Γραμματέων άλλων συναρμοδίων Υπουργείων.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να αξιοποιήσουμε την πληροφόρηση και τον συντονισμό των διαφόρων εμπλεκομένων φορέων στον τομέα του τουρισμού. 
Εξίσου σημαντική θεωρούμε τη δημιουργία μόνιμης επιτροπής παρακολούθησης και συντονισμού θεμάτων τουρισμού και διαχείρησης κρίσεων, σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.
Έργο της θα είναι ο έλεγχος της παραβατικότητας και η προώθηση μέτρων αναβάθμισης του τουριστικού προορισμού, σε συνεργασία με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και τους τουριστικούς φορείς.
Ακόμη, συγκροτούμε επιτροπή στην οποία μετέχουν ο Υπουργός τουρισμού και οι πρόεδροι ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ με έργο την εξέταση των θεμάτων που επηρεάζουν τον τουρισμό σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο προκείμενου να προτείνονται και να προωθούνται τρόποι αντιμετώπισης τους. 
 
[Άρθρο 21-22 Ρύθμιση θεμάτων ΞΕΕ]
Προκειμένου να απαλλαγεί η ξενοδοχειακή επιχείρηση από πρόσθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δαπάνες, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, θα μπορεί να παρέχει υπηρεσία Γενικού Εμπορικού Μητρώου και «Υπηρεσία μιας Στάσης» προκειμένου να εξυπηρετεί τα μέλη του.
Για εμάς – και θέλω με έμφαση να το τονίσω αυτό – ο ρόλος του ΞΕΕ είναι σημαντικός. 
Αποτελεί έναν κεντρικό και αξιόπιστο συνομιλητή μας, με κύρος και θεσμικό ρόλο που θέλουμε και να διασφαλίσουμε και να αναπτύξουμε περαιτέρω. 
 
[Άρθρο 24-29 Ρυθμίσεις για τουριστικά καταλύματα]
Φέρνουμε επίσης τροποποιήσεις που αφορούν στη λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων.
Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, δίνονται κίνητρα ώστε να χορηγείται το Ενιαίο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας σε όμορα τουριστικά καταλύματα προωθώντας την λειτουργική ενοποίησή τους.
Τέλος, καταθέσαμε τροπολογία, προκειμένου να προτείνουμε την επίλυση του προβλήματος της δραστηριότητας εκμίσθωσης ακινήτων για τουριστικούς σκοπούς. 
Το κράτος, έρχεται να νομοθετήσει, για να λυθεί επιτέλους το τεράστιο ζήτημα της φοροδιαφυγής από την ενοικίαση κατοικιών.
Δεν κλείνουμε τα μάτια μας στο φαινόμενο, το αντιμετωπίζουμε, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, προς όφελος του τουρισμού.
 
[Άρθρο 33-35-36 Ακίνητα των πρώην ολυμπιακών εγκαταστάσεων (ν. 3342/2005), Μαρίνα Ζέας]
Για την ισόρροπη και ισόνομη αντιμετώπιση των δημοσίων ακινήτων,  
προωθούμε την εξομοίωση των τελών για τις πρώην ολυμπιακές εγκαταστάσεις του ν. 3342/2005 με το γενικότερο καθεστώς.
Βελτιώνουμε επίσης το πλαίσιο αδειοδότησης των προσωρινών και λυομένων κατασκευών και εγκαταστάσεων. 
Εντάσσουμε την Μαρίνα Ζέας οριστικά στο χαρτοφυλάκιο τουριστικών λιμένων της χώρας. 
 
[Άρθρο 20 και 43. Ειδικές μορφές τουρισμού]
(Ιαματικός-Αλιευτικός)
Τέλος, επιχειρούμε να διαφοροποιήσουμε το τουριστικό προϊόν.
Έτσι, εισάγουμε απαραίτητες τροποποιήσεις στους βασικούς νόμους που ορίζουν τρεις ειδικές μορφές τουρισμού, τον ιαματικό, τον ιατρικό και τον αλιευτικό τουρισμό.
 
Επίλογος
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι βαδίζουμε στο σωστό δρόμο.
Μας κάνουν να νοιώθουμε ασφάλεια για τις επιλογές μας. 
Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι όλα τα προβλήματα λύθηκαν.
Σε καμιά περίπτωση δεν ωραιοποιούμε την υφιστάμενη κατάσταση.
Το αντίθετο μάλιστα.
Είμαστε πρώτοι που λέμε ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε μπροστά μας. 
Έχουν πολλά πράγματα να αλλάξουν. 
Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα δεν επιλύει, προφανώς, όλα τα εκκρεμή ζητήματα του τουρισμού. 
Έρχεται όμως με τρόπο συστηματικό να αντιμετωπίσει δεκάδες θέματα που απασχολούσαν τον τουριστικό κλάδο.
Έρχεται να δείξει ότι η ελληνική πολιτεία, η κυβέρνηση, το υπουργείο τουρισμού είναι εδώ.
Με σχέδιο και σοβαρότητα, αποδεικνύουμε την αναγκαιότητα για ένα ισχυρό και επιτελικό υπουργείο τουρισμού, που νομοθετεί, παράγει πολιτική, χαράσσει στρατηγική. 
Η επιτυχία του παρόντος νομοθετικού εγχειρήματος, θα κριθεί και από το βαθμό ανταπόκρισης της τουριστικής αγοράς και της επιχειρηματικότητας. 
Όλοι, πρέπει να επιδείξουν την ωριμότητα αλλά και τη διορατικότητα που επιτάσσουν οι συνθήκες.
Το κράτος, η κυβέρνηση, επιτελούν το καθήκον τους.
Έφτασε η στιγμή που τα λόγια μετατρέπονται σε πράξεις.
Και αυτό αφορά όλους.
Πέρασε η εποχή των ουδέτερων παρατηρητών, των συντεχνιακών εκπροσώπων ή των ανέξοδων σχολιαστών.
Πέρασε η εποχή του όχι σε όλα και της τυφλής αντιπολίτευσης.
Ο κάθε ένας, αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν. 
Και κρίνεται βάση αυτών.
Με τη σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία κάνουμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά.
Ανοίγουμε μια νέα, σημαντική σελίδα για τον Ελληνικό τουρισμό.
 
Σας ευχαριστώ πολύ