Συνέντευξη στο κορυφαίο τουριστικό επαγγελματικό περιοδικό της Ολλανδίας «Travelution», που διανέμεται σε 9000 Ολλανδούς τουριστικούς πράκτορες, παραχώρησε ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Έκθεση «50 Plus Beurs» της Ουτρέχτης, όπου συνοδευόταν από τη Γενική Διευθύντρια ΕΟΤ Αθηνά Σπακουρή. Η συγκεκριμένη έκθεση, στην οποία ο ΕΟΤ συμμετείχε με περίπτερο όπου φιλοξενήθηκε και ο Δήμος Ρόδου, απευθύνεται σε δραστήριους ταξιδιώτες ηλικίας μεγαλύτερης των 50 ετών με υψηλό εισοδηματικό και μορφωτικό επίπεδο και κάθε χρόνο συγκεντρώνει περισσότερους από 100.000 επισκέπτες. Στο πλαίσιο της έκθεσης, ο Δ. Τρυφωνόπουλος συνάντησε εκπροσώπους των σημαντικότερων Τ.Ο.’s της χώρας, με στόχο την προώθηση ταξιδιών σε ελληνικούς προορισμούς και για αυτό το σημαντικό τουριστικό κοινό, που ενδιαφέρεται για πολυήμερες διακοπές, ιδιαίτερα κατά τη «χαμηλή» τουριστική περίοδο.
Φωτό: Ο Γ.Γ. ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος με τη Γενική Διευθύντρια ΕΟΤ Αθηνά Σπακουρή (αριστερά) και τη Διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών Ελένη Σκαρβέλη, στο περίπτερο του Οργανισμού στην Έκθεση «50 Plus Beurs» της Ουτρέχτης.
Αναλυτικά, η συνέντευξη του Δ. Τρυφωνόπουλου, όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του περιοδικού «Travelution» στις 23 Σεπτεμβρίου (ανεπίσημη μετάφραση):
Το καλύτερο καλοκαίρι και ανάκαμψη για την Ελλάδα
Στις αρχές του 2016 οι κρατήσεις για την Ελλάδα, όπως και για αρκετούς προορισμούς της Μεσογείου είχαν μεγάλη μείωση. Μετά την οικονομική κρίση, το προσφυγικό θέμα έπαιξε ρόλο για τη χώρα. Ωστόσο, το Μάιο και τον Ιούνιο οι κρατήσεις είχαν άνοδο, σύμφωνα με την διευθύντρια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Άμστερνταμ Ελένη Σκαρβέλη, ενώ ο Ιούλιος και ο Αύγουστος σημείωσαν κορυφαία άνοδο. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος επισκέφθηκε κάποιες σημαντικές αγορές για τον Ελληνικό Τουρισμό. Η Ολλανδία ήταν μέσα στη λίστα. Το Travelution μίλησε αποκλειστικά μαζί του.
Ο καλύτερος Ιούλιος στα χρονικά
Ο Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, και η Αθηνά Σπακουρή, Γενική Διευθύντρια ΕΟΤ, συνδύασαν την επίσκεψη τους στην Ολλανδία με την Έκθεση 50 Plus Beurs, όπου η Ελλάδα συμμετείχε, και με συναντήσεις με Tour Operators. «Φέραμε τον καιρό της Ελλάδας μαζί μας» είπε κατά τη διάρκεια της συνάντησης γελώντας ο Τρυφωνόπουλος. «Μοιάζει σαν ελληνικό φθινόπωρο ο καιρός εδώ στην Ολλανδία. Αυτή είναι πραγματικά η τρέχουσα στρατηγική μας. Να προωθήσουμε ταξίδια στην Ελλάδα την άνοιξη, το φθινόπωρο και το χειμώνα. Μπορούμε και θέλουμε να είμαστε all year round προορισμός. Το 80% του συνόλου των τουριστών έρχονται κατά την περίοδο από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο, με αποκορύφωμα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ήταν ούτως ή άλλως μήνες ρεκόρ. Ο φετινός Ιούλιος ήταν ο καλύτερος Ιούλιος στα χρονικά. Όλες οι παραδοσιακές αγορές έχουν άνοδο. Η Γερμανία και η Γαλλία 8%, η Αγγλία 3% ακόμα και η Ολλανδία είχε μικρή αύξηση τον Ιούλιο».
Τα προϊόντα niche τα προωθούμε ιδιαίτερα
«Στόχος μας είναι προφανώς να αυξηθεί ο συνολικός αριθμός των τουριστών από την Ολλανδία, αλλά σίγουρα θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών και έξω από την περίοδο αιχμής. Τα προϊόντα Niche γίνονται όλο και πιο σημαντικά. Σκι, spa – wellness και το περπάτημα, είναι κάποια από τα προϊόντα που προσφέρουμε και θέλουμε να προωθήσουμε περισσότερο σε συνεργασία με Tour Operators και ταξιδιωτικούς πράκτορες. 700.000 Ολλανδοί επισκέφθηκαν το 2015 τη χώρα μας για διακοπές, αυτός είναι ένας εκπληκτικός αριθμός σε σύγκριση με άλλες μεγάλες χώρες, όταν σχετίζεται με το σύνολο του πληθυσμού». Το σύνολο των τουριστών που επισκέπτονται ετησίως την Ελλάδα είναι 26 εκατομμύρια.
Το μεταναστευτικό
To κύμα προσφύγων που εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας στην Ευρώπη κατά τα τελευταία έτη είχε μετά την οικονομική κρίση μεγάλο αντίκτυπο στον τουρισμό και στην Ελλάδα. «Αυτό είναι αλήθεια» είπε ο Τρυφωνόπουλος «αλλά ήταν απαραίτητο αυτοί οι άνθρωποι να βοηθηθούν, είναι χρέος μας, είναι καθήκον μας, αλλά ιδίως για τα νησιά (Κως, Λέσβος) ήταν μεγάλο πλήγμα. Ωστόσο, η κατάσταση είναι πλέον πολύ διαφορετική από πέρυσι. Το κύμα των μεταναστών γίνεται μικρότερο και η απορρόφηση τους μεγαλύτερη. Οι τουρίστες δεν θα ενοχληθούν από τους πρόσφυγες. Αυτό μπορούμε να το πούμε αλλά θα θέλαμε και να το δείξουμε. Το 2015 και το 2016 διοργανώσαμε πάνω από 150 fam trips και δημοσιογραφικά ταξίδια σε αυτά στα νησιά για να έχουν οι δημοσιογράφοι προσωπική εντύπωση. Η Κως είχε 50% μείωση, αλλά τώρα έχει πλέον εξαλειφθεί εντελώς. Αυτό είναι πολύ καλό για το νησί και έχει κερδίσει πάλι θετικές εντυπώσεις. Εμείς θα συνεχίσουμε σίγουρα».
Φωτό: Ο Γ.Γ. ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος με την Αντιδήμαρχο Τουρισμού της Ρόδου Μαρίζα Χατζηλαζάρου (αριστερά) και τη Διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών Ελένη Σκαρβέλη.
Δείτε το σχετικό δημοσίευμα, εδώ.