Vakantiebeurs-Ουτρέχτη: Εντυπωσιακή παρουσία του ΕΟΤ στην Ολλανδία 2022: +31% αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς Ελλάδα

Vakantiebeurs-Ουτρέχτη: Εντυπωσιακή παρουσία του ΕΟΤ στην Ολλανδία 2022: +31% αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς Ελλάδα


Vakantiebeurs-Ουτρέχτη: Εντυπωσιακή παρουσία του ΕΟΤ στην Ολλανδία 2022: +31% αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς Ελλάδα

Η δυναμική συμμετοχή του Ε.Ο.Τ. στο σημαντικότερο τουριστικό γεγονός της χρονιάς στην Ολλανδία, τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Vakantiebeurs 2023, στην Ουτρέχτη (11-15/01/2023), εντυπωσίασε το ολλανδικό κοινό που είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί την πρώτη, μετά την πανδημία, τουριστική έκθεση στη χώρα με ελεύθερη προσέλευση.

 

Γενική άποψη του περιπτέρου

 

Με το τουριστικό ρεύμα από Ολλανδία προς Ελλάδα να καταγράφει αύξηση 31 % το 2022 σε σχέση με το 2019 και την Ελλάδα να αποτελεί τον δεύτερο σε προτίμηση προορισμό μετά την Ισπανία, το ελληνικό περίπτερο 200 τ.μ. αποτέλεσε πόλο έλξης τόσο του κοινού, όσο και των ολλανδών επαγγελματιών  τουρισμού.

 

Παρουσίαση της Κρήτης από τον Δρ. Κυριάκο Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχη Π.Κ. Τουρισμού & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης e-GovΠεριφέρειας Κρήτης

 

Η ιδιαίτερα ενισχυμένη φετινή ελληνική συμμετοχή πλαισιώθηκε από συνολικά 15 συνεκθέτες του ΕΟΤ προερχόμενοι από τις Περιφέρειες:

•    Κρήτης, Ηπείρου, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδας, Βορείου Αιγαίου,

Παρουσίαση της Κω από τον Δήμαρχο Κω κ. Θεοδόση Νικηταρά και την Αντιδήμαρχο Τουρισμού κα Σέβη Βλάχου

 

•    τον Οργανισμό Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού,

•    τον Αναπτυξιακό Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Δήμου Κω,

•    τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής,

Παρουσίαση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου την Προϊσταμένη Διεύθυνσης Τουρισμού Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου κα Αγγελική Πολιτάκη και τον κ. Ολλανδό BloggerWesleyαπό την ταξιδιωτική πλατφόρμα Grieksblauw.nl

 

•    τον Δήμο Κεφαλλονιάς, αλλά  και

•    τους επιχειρηματίες του κλάδου: Louis Hotels,  Grecotel, Lindos Olympia International Village,  Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Επιχειρηματιών Κάμπινγκ και  Sunshine Camping Club Greece.

Παρουσίαση της Χαλκιδικής από την κα Τάνια Ακριτίδου, Marketing&CommunicationManagerτου Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής

 

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η ελληνική πλατεία 500 τ.μ. που δημιουργήθηκε της Ελλάδας σε ειδικά σχεδιασμένο χώρο δίπλα στο ελληνικό περίπτερο, αναδεικνύοντας εικόνες γεύσεις και αρώματα και προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γευτούν γνήσια ελληνική γαστρονομία.

 

Με την εντυπωσιακή αυτή  υποδοχή, οι  περισσότεροι από τους 65.000 επισκέπτες της έκθεσης μπήκαν στον παλμό των επόμενων διακοπών και γεύτηκαν το πλήθος των επιλογών που προσφέρει η τοπική γαστρονομία και ο τουρισμός εμπειρίας  ελληνικών προορισμών.

 

(Από αριστερά) κα Αγγελική Πολιτάκη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Τουρισμού Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, κα Δέσποινα Καϊλα, Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Ανατολικής Σάμου, κα Αντζελα Τζίφα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών, κα Κατερίνα Γκίνη, Πρέσβης της Ελλάδας στην Ολλανδία, κα Κυριακή Μπουλασίδου, Προϊσταμένη Γραφείου ΕΟΤ Ιταλίας

 

Το ιδιαίτερα θετικό κλίμα για την χώρα μας διαπιστώθηκε από την πρώτη ημέρα σε όλες τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους επαγγελματίες της αγοράς και tour operators, προδιαγράφοντας για το 2023 ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ολλανδία.

 Οι δράσεις ΕΟΤ

 

Με στόχο τη δυναμική και ποιοτική προβολή της χώρας μας σε μία χρονιά που επανήλθαν δυναμικά στην έκθεση σχεδόν όλες οι τουριστικές αγορές, το  Γραφείο Ε.Ο.Τ. Κάτω Χωρών διοργάνωσε και συντόνισε τις  ακόλουθες δράσεις :

 

ΔιαδραστικόDigital Graffiti Photobooth

 

•    Συμμετοχή στο theme routes με προβολή του περιπτέρου του Ε.Ο.Τ. στο kids passport που αφορά στις ειδικά σχεδιαζόμενες δραστηριότητες για παιδιά και οικογένειες, γεγονός που συνείσφερε στην αύξηση της επισκεψιμότητας του Ελληνικού περιπτέρου και ενίσχυσε την Ελλάδα ως προορισμό οικογενειακών διακοπών. Διαγωνισμός με δώρα από τους συνεκθέτες και  digital – graffiti photobooth ως δραστηριότητα προκάλεσαν το ενδιαφέρον των επισκέπτών του ελληνικού περιπτέρου.

Θεματικές Παρουσιάσεις για την Ελλάδα με τίτλο ExploreGreece σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της έκθεσης – ΕuropaTheatre

 

•    Σειρά καθημερινών παρουσιάσεων από εκπροσώπους των Ελλήνων συνεκθετών Περιφερειών και Δήμων με τίτλο “Explore Greece” για την παρουσίαση προορισμών μέσα από δραστηριότητες και εμπειρίες.

•    Η Περιφέρεια Ηπείρου παρέθεσε ελαφρύ κοκτέιλ στο χώρο του ελληνικού περιπτέρου, προβάλλοντας την αυθεντική ηπειρώτικη κουζίνα και τα ελληνικά προϊόντα στους συμμετέχοντες της εκδήλωσης.

 

Προβολή βίντεο του Ε.Ο.Τ. σε όλες τις εισόδους του εκθεσιακού χώρου Jaarbeurs, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης

Προβολή βίντεο του Ε.Ο.Τ. σε όλες τις εισόδους του εκθεσιακού χώρου Jaarbeurs, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης

 

•    Προβολή βίντεο του Ε.Ο.Τ. σε όλες τις εισόδους του εκθεσιακού χώρου Jaarbeurs, ώστε να εμφανίζεται η εικόνα της Ελλάδας παντού και συνεχώς, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης στοχεύοντας στο σύνολο των επισκεπτών της έκθεσης (κοινό, media, trade etc).

Η επόμενη έκθεση στην Ουτρέχτη θα πραγματοποιηθεί 10-14 Ιανουαρίου 2024.

INFO:

Εισερχόμενος τουρισμός από την Ολλανδία

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδας, ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ολλανδία  κατέγραψε 948.000 επισκέπτες έως τον Οκτώβριο 2022 έναντι 723.000 την αντίστοιχη περίοδο το 2019 (αύξηση 31% σε σχέση με το 2019.

 Η Ολλανδία είναι σημαντική αγορά για την Ελλάδα και κατατάσσεται στην 6η θέση στο σύνολο του τουρισμού σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ (Απρίλιος 2022). Η πλειοψηφία των επισκεπτών εντάσσεται στην ηλικιακή κατηγορία 25-54 έτη σε ποσοστό 36.5% και 55+ σε ποσοστό 41.5%. Ανήκει στο μεσαία και υψηλά εισοδήματα, μεσαίου και ανώτερου επιπέδου εκπαίδευσης, διαμένει σε ξενοδοχεία H τουριστική αγορά της Ολλανδίας βασίζεται κυρίως σε TOs,, ανεξάρτητα πρακτορεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες. Μεγαλύτερη είναι η ζήτηση για εξειδικευμένες διακοπές.

Στο επίκεντρο ο θεματικός τουρισμός

 

Πρόσφατη μελέτη της Red Online Marketing για λογαριασμό της Vakantiebeurs έδειξε ότι οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους με βάση το θέμα, όπως: Μόνο για Ενήλικες, all-inclusive ή road trip.

Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι οι Ολλανδοί αναζητούν στο διαδίκτυο διακοπές all-inclusive μιάμιση φορά συχνότερα σε σχέση με τα προηγούμενη έτη, ενώ άλλα δημοφιλή θέματα αναζήτησης αφορούν σε οδικά ταξίδια (+52%), σε κράτηση διακοπών μόνο για ενήλικες (+35%) σε σχέση με 2019. Οι διακοπές της τελευταίας στιγμής έχουν επίσης γίνει πιο δημοφιλείς (+43%).Οι πιο δημοφιλείς  προορισμοί διακοπών σε ότι αφορά στην αναζήτηση το 2022 ήταν η Ισπανία (1η θέση), η Ελλάδα (2η θέση) και η Τουρκία (3η θέση).